SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 288 >>

بَاب مَنْ رَوَى أَنَّ الْمُسْتَحَاضَةَ تَغْتَسِلُ لِكُلِّ صَلَاةٍ

110. Müstehaza'nın Her Namaz İçin Yıkanacağını İşaret Eden Hadisler

 

249 حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عَقِيلٍ وَمُحَمَّدُ بْنُ سَلَمَةَ الْمُرَادِيُّ قَالَا حَدَّثَنَا ابْنُ وَهْبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ الْحَارِثِ عَنْ ابْنِ شِهَابٍ عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ وَعَمْرَةَ بِنْتِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ عَائِشَةَ زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ أُمَّ حَبِيبَةَ بِنْتَ جَحْشٍ خَتَنَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَتَحْتَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ اسْتُحِيضَتْ سَبْعَ سِنِينَ فَاسْتَفْتَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي ذَلِكَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّ هَذِهِ لَيْسَتْ بِالْحَيْضَةِ وَلَكِنْ هَذَا عِرْقٌ فَاغْتَسِلِي وَصَلِّي قَالَتْ عَائِشَةُ فَكَانَتْ تَغْتَسِلُ فِي مِرْكَنٍ فِي حُجْرَةِ أُخْتِهَا زَيْنَبَ بِنْتِ جَحْشٍ حَتَّى تَعْلُوَ حُمْرَةُ الدَّمِ الْمَاءَ

 

Rasulullah (s.a.v.)'in hanımı, Aişe (r.anha)'dan, demiştir ki; Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in baldızı, Abdurrahman bin Avf'ın hanımı Ümmü Habibe binti Cahş yedi sene istihaza oldu ve bu hususta Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'den fetva istedi. Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bu hayz değil, bir damar (kanı)dır. Yıkan ve namazını kıl” buyurdu.

 

O, kız kardeşi Zeyneb binti Cahş'ın hücresinde (odasında) bir leğende yıkanır, kanın kırmızılığı suyun yüzüne çıkardı.

 

 

Diğer tahric: Buhari, hayz; Müslim, hayz; Tirmizi, tahare; Nesai tahare, hayz, İbni Mace, tahare; Darimi, vudu'

 

AÇIKLAMA:     Bu hadis-i şerif 285 numarada da geçmiştir. Orada hadisin sonundaki Hz. Aişe'nin sözü mevcut değildir. Musannif bu fazlalıktan dolayı hadisi tekrar etmiştir. Hadisin bu rivayetinde bab başlığı ile hiçbir alakası yoktur. Ancak bundan sonra gelen iki rivayette Ümmü Habibe'nin her namazda yıkandığına işaret edilmektedir. Bundan sonraki rivayetler bazı nüshalarda müstakil bir hadis sayılmamış, bu hadisin peşinde zikredilmiştir.

 

Mahir: Hadis'in bab başlığı ile llişkisi var, zira hadis her namaz öncesi yıkanmayı öğütler bir ifadeyi ima eder gibidir, bununla beraber bir netlik yoktur ancak yine de Musannif'in hadisi buraya alması yerinde ve anlaşılırdır.

 

AÇIKLAMA 290. Hadis'tedir.